سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همسفرمهتاب
پنج شنبه 86 مرداد 25 :: 12:42 عصر ::  نویسنده : ریحانه بدیعی نیا

سال ها پیش در سر زمین دور چین خیلی خبرها بود . اگر چه متاسفانه چینی ها یک دیوار بزرگ دور خود کشیده بودندتا از اقوام وحشی دور بمانند ولی با وجود این دیوار بلند بین آنها و دیگر مردم جهان فاصله ای نیفتاد و کم کم خبرهایی از آنجا به گوش مردم جهان رسید .

از جمله آن خبرها اختراع ها و اکتشاف های چینی ها بود که کم کم در سراسر دنیا پخش شد از کاغذ گرفته تاباروت و دستگاه زلزله سنج.

اما عینک دودی

این عینک دودی که تازگی ها برای پز دادن و کلاس گذاشتن و خلاصه جاسوسی و این جور چیزها استفاده می شه قبلا به همین منظورها اختراع شده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اصلا کجا اختراع شده اروپا یا شاید هم  آمریکا ؟

اگه این جوری فکر میکنین باید بگم سخت سخت در اشتباهین سالها قبل در همان چین وماچین مردم وقتی دعوا میکردن یا بین دو نفر اختلافی پیش می اومد دو طرف دعوا بدو بدو میرفتن پیش قاضی تا مثلا حق را به حق دار برسونه ولی از اونجا که احتمال داشت قاضی از مردم همان شهر باشه و یکی از دو طرف رابشناسه و از او نجا که این چینی های محترم خیلی عادلن!بعضی از قاضی های باهوش شهر به فکر افتادن و  هی  به مغز شون فشار آوردن تا بالاخره عینک دودی را اختراع کردندتا وقتی پشت میز قضاوت میرن متهمانی را که عینک دودی زدن نشناسن و  بهتر قضاوت کنن آخه یکی نبود بگه بابا اخه اون قاضیه نمی تونست از روی صدا تشخیص بده این یارو کیه لابد بعدشم باید به فکر اختراع صدا عوض کن افتادن!!!!؟؟؟؟؟؟؟والا




موضوع مطلب :